Zpět

LiuGong 913FCR - recenze a provozní test v časopise Earthmovers

V časopise Earthmovers vyšel článek s recenzí na nové kompaktní pásové rypadlo LiuGong 913F a my Vám ji tímto způsobem zprostředkujeme:

První dojmy a provozní test u společnosti Norfolk & Suffolk Plant Hire, klient, který pracuje s flotilou strojů v rozsahu 1,5 - 25t. Tato flotila se nyní dočká rozšíření o dva nové LiuGong 909ECR a právě dva nové stroje LiuGong 913FCR, které jsou zároveň první prodané kusy ve Velké Británii.

Při úvodní prohlídce, kdy se otvírají ty nejmenší části kapoty, odkrýváme poustupně 3,8 l Cummins motor, stejný jako má větší 915FCR jen s výkonem 69,5 kW. Nevidíme ovšem celý motor, hlavní jsou přístupová místa k provozním náplním. Jednoduché zábradlí zajistí více než dostatečnou bezpečnost při pohybu i práci na nástavbě stroje. Nicméně, není nutno se pohybovat na nástavbě, když vše důležité je přístupné ze země. Toto neplatí jen o kontrole motoru, z druhé strany stroje jsou dobře přístupná obě hydraulická Kawasaki čerpadla, ale také filtry. Velký boční kryt nám umožňuje se dostat k hydraulickému rozvaděči a hned v popředí 25l nádrž AdBlue. 200 l nádrž na palivo je umístěná kousek opodál podél boku stroje. Při otevření vedlejší kapotáže, nalezneme Fleetguard vzduchové filtry, spínač baterie a expanzní nádobu chladiva. Baterie jsou umístěné poblíž spodní části protizávaží. 

Kabina: interiér je z kompozitního materiálu v barvách černé a šedé. Vzduchotechnika je dobře zpracována - najdete více jak čtyři stavitelné ústě ventilace v přední části kabiny a další čtyři v zadní části. Takto je zajištěna dobrá cirkulace vzduchu v kabině jak během puštěné klimatizace, tak i během vytápění v zimní sezóně. Podlaha v kabině je lehce čistitelná, díky rohoži, kterou lze lehce vyndat. Pedály pojezdu jsou mimořádně pohodlné, a i když jsou velikostně menší, lze je pohodlně ovládat v pracovní obuvi obsluhy. Ergonomie sedadla oproti pedálům a joystickům skvěle odladěna, velmi pohodlné (joysticky jsou jako v dalších F modelech pohyblivé se sedačkou). Kabina je velmi prostorná, ale za cenu prakticky žádného prostoru za sedačkou. Uživatelsky velmi dobře vymyšlené rozrhaní stroje ve spolupráci s 10ti tlačítkovým rozmístěním funkcí na pravou ruku strojníka.


Provozní test: stroj pracoval s 1850mm svahovkou upnutou na Miller RU. Počátek testu probíhal v ECO módu během dokončovacích prací, zarovnávání strhávání drnů a následně průnik do zeminy. Největší problém je si zvyknout na citlivost joysticků, ale stroj je dobře vyvážený a i v ECO módu silný a rychlý i při použití dvou, tří i více funkcí zároveň. Jde vidět, že bylo použito to nej z Kawasaki hydrauliky. Až si strojník zvykne na joysticky, je to velmi pohodlná práce se strojem. Jeho rozměry podvozku mu dávají dobrou stabilitu, i když při plném natažení ramen a plné lopatě jde trošku cítit lehká záď. Ovšem poté co jsem se do toho dostal se moje práce velmi zrychlila a byl jsem si ve stroji o dost jistější. Nakonec jsem přepnul do Power módu, stroj najednou neskutečně ožil, rychlost otáčení 11,3ot/min jde opravdu znát a ze stroje se stává nezadržitelná bestie. Samozřejmě není nejrychlejší, ale řadil bych ji mezi špičku na trhu. Celkově jsem shledal, že LiuGong 913FCR je stroj připraven se porvat i s konkurencí. Po ukončení testu stroje s moderním vzhledem interiéru, s velmi zajímavou ekonomikou provozu i pořízení (nemluvě o nízkoemisním Cummins motoru s odladěnou Kawasaki soustavou), je opravdu nad čím přemýšlet ve srovnání s konkurencí.

290147082_403757335063013_8781296915468348142_n

285450725_5507498305927956_6632682469820216954_n

loading