Zpět

Mulčovač SEPPI do firmy Firesta

Rozhovor s Ing. Tomášem Živným 

Ing. Tomáš Živný je vedoucí střediska železničních staveb společnosti FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a. s. Zeptali jsme se ho na nově pořízený mulčovač Seppi BMS F 150, který Firesta zařadila do svého strojového vybavení. Má pomoci kvalitněji pomáhat při údržbě tratí SŽDC.

Na jaké stavby jste si půjčili mulčovače od AB Rent a proč jste si vybrali zrovna jejich?
Mulčovač jsme si půjčili na základě poptávky našich zákazníků, na činnosti, které realizujeme v rámci údržby železničních tratí pro SŽDC a majitele železničních vleček. Technické parametry nejlépe splňovaly požadavky našich zákazníků, proto jsme tento typ vybrali. 

Jaké jsou technické parametry mulčovače?
Z našeho pohledu je především vhodný i pro dvoucestný bagr a mulčuje vegetaci do průměru až 20 cm. Je to naše první zkušenost s mulčovačem, tak jsem sám zvědavý, jak rychle se se strojem sžijeme. Plánujeme jeho nasazení na řadě staveb podle toho, co bude zákazník potřebovat.

Jak jsou náročné na manipulaci a jak jsou s nimi lidé spokojeni?
Nejprve je třeba určitý čas věnovat tomu, aby servisní technici „vychytali“ všechny záležitosti spojené s instalací nového přídavného zařízení na dvoucestný bagr a následně je třeba počítat s tím, že strojník si musí práci s tímto novým přídavným zařízením vyzkoušet a dostat ji takzvaně „pod kůži“. Čím déle se s tímto příslušenstvím pracuje, tím více je vidět, jakou dovede odvádět práci.

Jaké je další strojové vybavení Firesty a plánujete do něj další investice?
Pro práci na kolejových stavbách vlastníme dvoucestné bagry ATLAS 1604ZW a ATLAS 1404ZW. Ke všem těmto strojům máme různá přídavná příslušenství – otočnou naklápěcí hlavu, svahovací lžíci, drapák 600 mm, drapák mezipražcový 280 mm, kleště na kolejnice, kladeč pražců Windhoff ASL5, vymetač štěrku Windhoff ASB. V rámci zvýšení naší konkurenceschopnosti plánujeme investovat do našeho strojního vybavení i v budoucnosti.

loading